دلیل رشد و موفقیت ژاپنی ها

 

 

یادم می آید از دوران نوجوانی ام، تصمیم جزمی و قطعی گرفتم در آینده به حرفه ای وکالت مشغول شوم و سپس بدون توجه به شرایط سخت زندگی، تا زمان نیل به اهداف، دست از تلاش بر نداشتم اما بعد از آن که کمی بزرگ تر شدم مسائل دیگری ذهنم را به خود مشغول کرد که، چرا جامعه ایرانی آن طور که بایسته و شایسته است پیشرفت نمی کند، سپس در صدد مطالعه و تحقیق در این خصوص بر آمدم، و به این نتیجه رسیدم که، ما نیاز به جایگزین کردن باورهای جدید به جای، بعضی از باورهای منسوخ و قدیمی خود داریم که در این کتاب به بیان شالوده ای از این گفتار برآمدم

 

 

  • این جهان جهان تغییر است، نه جهان تقدیرʻ

 

لئو تولستوی

 

برای تحول و پیشرفت ایران، ابتدا باید شخصاً دچار تحول شگرف درونی شویم، سپس با ترویج نوع و شیوه طرز تفکرمان در سطح عموم جامعه، اندک اندک، جامعه ایرانی را به سوی موفقیت سوق دهیم، بی شک شبکه های اجتماعی منوط به استفاده صحیح از آن تأثیر به سزائی، در توسعه و باال بردن، سطح آگاهی عموم جامعه دارد.

 

ʼهمه می خواهند بشریت را عوض کنند،دریغا که هیچ کس در این اندیشه نیست که خود را عوض کندʻ

 

لئو تولستوی

 

من در عجبم ؟ ! که چرا جامعه متمدن و با فرهنگ ایرانی، علی رغم دارا بودن 10/1 ثروت دنیا و 100/1 جمعیت دنیا، در بین 196 کشور دنیا آن طور که بایسته و شایسته مردم این مرز و بوم است، ترقی و پیشرفت نکرده، البته بنده منکر این امر نیستم، که در بعضی از علوم و صنایع پیشرفت های چشمگیری داشته ایم.

 

سؤال: آیا تا به حال علل وعوامل این مقوله فکر کرده اید؟

 

مقایسه تطبیقی بین نقش افکار و باورها بین دو کشور ایران و ژاپن در بعضی از حوزه ها، تا حدودی روشنگر این امر می باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *