راههای افزایش آرامش درونی -کاربردی وحرفه ای

ʼتا کی غم آن خورم که دارم یا نه

وین عمر به خوشدلی گذارم یا نه

پر کن قدح باده که معلومم نیست

کاین دم که فرو برم، برآرم یا نهʻ

خیام

 

 

برای داشتن یک زندگی موفق لازم است گاهی با خود خلوت کنیم، تا دریابیم چه کسی هستیم و به چه منظوری در این دنیا آمده ایم

 

  • در پی چه هستیم و باید به دنبال چه باشیم. در دنیای مدرن، گاهی اوقات فشارهایی را تحمل می کنیم برای دستیابی به رویای خود در کمترین زمان ممکن
  • و گاهی ما  برای خود  اهداف غیر واقع بینانه تعین می کنیم که با شخصیت و هویت ما سنخیّت ندارد
  • و متاسفانه به خاطر همین سخت گیری ها ی بی مورد ، وجود این فشارها محسوس را تحمل می کنیم .
  • گاهی ما باید ذهنمان را به روی عوامل خارجی ببندیم و برای خود انزوایی سرشار از آرامش و استراحت فراهم کنیم و به دل محیطی آرام، مثل جنگل برویم.

 

متأسفانه، تفکر صرفاً مادیگرایانه، آرامش را از وجود بشرامروزی، سلب نموده و همچون گازهای سمّی، انسان ها را دچار مسمومیت شدید نموده است.

متأسفانه بشر امروزی درتکاپوی کسب پول، شبانه روز خواب را بر خود حرام نموده تا در دوران کهولت و پیری از آن استفاده کنند غافل از این که حتی برای یک ثانیه دیگرش هم نمی تواند حساب کند.

 

باور کنید بنده هم، قائل به برنامه ریزی مالی و تولید ثروت و درآمد زایی هستم و اما معتقد هستم بزرگ ترین نعمتی که خداوند به انسان عطا فرموده آرامش، آرامش، آرامش است که بعضی از انسان ها، علی رغم داشتن ثروت زیاد از آن محروم هستند. من قائل به این هستم که ثروت نقش چندانی در شادی انسان ها ندارد، و این مقوله را در مقایسه کشورهای مختلف در باب شادی مورد بررسی قرار داده ام.

 

این مطلب را از دست ندهید 

مثبت اندیشی چیست ؟تکنیک های آن 

 

دو باور سمّی ضد آرامش انسانها

.1 حرص و طمع و ولع سیری ناپذیرنسبت به مال دنیا

ʼثروتمندی آن نیست که مال فراوان داشته باشی بلکه ثروتمند

کسی است که در بند آز وحرص و طمع نباشدʻ

حضرت علی

.2 مقایسه مادی و ظاهری خود با دیگران، و در حسرت دیگران بودن

طبق تحقیقات به عمل آمده توسط پروفسور« ایموتو» دانشمند ومحقق ژاپنی، کشف گردیده مفاهیم معنونی )کلمات، دعا، تصویر، نامه و موسیقی( روی اشکال مولکول های آب، در حالت انجماد )کریستاله شدن (تأثیر می گذارد. بدین نحو که اگر از آب تعریف وتمجید کنید یا به آن بی حرمتی کنید، آب در مقابل رفتار شما واکنش نشان می دهد. حال در نظر بگیرید کلماتی که در طول شبانه روز، خودتان و یا دیگران نسبت به شما به کار می برند، در روح و روان شما، چه قدر می تواند تأثیرگذار باشید پس در به کار بردن کلمات شما جانب احتیاط را رعایت کنید.

 

  1. 1یکی از تکنیک های غلبه بر افکار منفی، قطع خط سیر افکار منفی با حرکاتی خاص از جمله )نیشگون گرفتن یا فریاد زدن جمله ای ،من قوی هستم( می باشد تمرین را شروع کنید درنگ نکنید.

 

  1. 2خدمت به خلق،یکی از شاهراه های اصلی آرامش، می باشد. ثروتمندترین افراد دنیا،جزء خیرترین افراد هم هستند، چرا که آرامش را فقط،در خدمت به خلق خدا جستجو می کنند.
  2. 3خانه خود را از گل های رنگارنگ و خوشبو و تازه پر کنید وبه موسیقی های آرامش بخش گوش دهید.

 

  1. 4بدانید بدون تکیه به خداوند رنگ آرامش را نخواهید دید سعی کنید همواره به درگاه خداوند دعا نمایید.

 

  1. 5مطالب مثبت و وحی آمیز را قبل از خواب و به محض بیدارشدن، بخوانید. خود را به این امر، عادت دهید به زودی به مزایای آن پی خواهید برد. در طول شبانه روز، به مطالعه مطالب انگیزشی بپردازید و در سمینارهای انگیزشی شرکت کنیدو از آن جایی که ذهن ناخودآگاه شما بسیار تلقین پذیر می باشد، سعی نمایید در زمانی که امواج مغزی تان در حالت آلفا قرار دارد ) زمانی که در آخر شب در حال آرامش هستید، از کلمات مثبت و نیرو بخش استفاده نمایید(.

 

  1. 6 اکیداً به شما می گویم، تنها با انسان های مثبت اندیش معاشرت کنید و از انسان های که انرژی ارزشمند شما را با غر زدن و رفتارهای مأیوس کننده هدر می دهند، دوری کنید.
  2. 7تکنیک های تنفس صحیح را از طریق دیافراگم یاد بگیرید.

 

  1. 8یک رادیو ضبط در دفتر کارخود داشته باشید و به موسیقی ملایم و آرامش بخش گوش دهید و بوهای مطبوع استشمام کنید و تصاویر فرح بخش را در دفترکارتان نصب کنید.
  2. 9بخشش خودتان و دیگران، یادتان نرود.

 

1 010در یک دفترچه یادداشت موفقیت و نگرانی های خود را یادداشت نمایید و آن را همراه خود داشته باشید. و راه کار برای رفع نگرانی خود بیابید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *