قوانین ناب و طلایی زندگی -کاربردی

قانون- 1 زندگی هم برای خود قانونی دارد

 

همان طور که تخطی از قوانین ومقرّارت اجتماعی، مجازات برایتان به همراه دارد، تخطی از قوانین زندگی وکار وتجارت نیز اثرات قابل توجهی وغیر قابل انکاری، در زندگیتان دارد.

بطور مثال :

عدم رعایت قانون قاطعیت، موجب رودربایستی و پذیرش درخواست های غیر معقولانه دیگران می گردد،

عدم رعایت قانون سحرخیزی، موجب کاهش بازدهی کار و انباشته شدن کارها و عدم بشاشیت تان می گردد

تخطی از قانون نظم ،موجب تشویش خاطر و اتلاف زمان

تخطی از قانون دوراندیشی، موجب عدم بازدهی کافی، و تخطی ازقانون کار گروهی، موجب عدم پیشرفت واقعی می گردد.

 

نکاتی در این باب….

 

متأسفانه عوام و بعضاً خواص، از این قوانین آگاهی ندارند و این عدم آگاهی، اثرات قابل توجهی در سطح جامعه دارد

چرا که زیر مجموعه های آن ها نیز تحت تأثیر این رفتار قرار می گیرند. شما با خواندن یک یا چند کتاب وگوش دادن به یک سی دی، نمی توانید این قوانین را یاد بگیرید.

 

در بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته، این قوانین به صورت تئوریک و عملی آموزش داده می شود، مثل قوانین مدیریت زمان، قوانین شم اقتصادی وکارگروهی.

 

به طور مثال در ژاپن به کودکان،در همان دوران ابتدایی در مدارس، قوانین مدیریت زمان و قوانین نحوه برخورد وتعامل با انسان ها به شیوه روبه رو شدن با مشتری و انجام فعالیت ها به صورت گروهی )تئوریک و عملی( آموزش داده می شود.

 

  1. 1دانش آموزان می بایست روزانه به مدت 30 دقیقه غذای خود را درهر وعده ی غذایی بجوند، به خاطر عدم آموزش این امر، می دانیم خیلی از افراد جامعه مشکالت گوارشی دارند.

 

  1. 2 بعد از صرف غذا، به مدت یک ربع مسواک می زنند.

 

  1. 3محیط مدرسه را به اتفاق ناظم و مدیر مدرسه، نظافت می کنند، ما به خاطر عدم آموزش این امر در طبیعت آشغال می ریزیم و یا آن را جمع آوری نمی کنیم.

 

متأسفانه، درکشور ما، قوانین مدیریت زمان و شمّ اقتصادی و مدیریت برخورد با انسان ها، و بسیاری از قوانین زندگی دیگر چه به صورت آکادمیک و عملی آموزش داده نمی شود.

 

از این رو ست که ما تحصیل کرده های زیادی در سطح کشورمان داریم که به جهت فقر فکری

 

  • عدم پرورش ذهنی، از جهت مالی و کاری و… پیشرفت واقعی را ندارند چه بسا اینکه تعداد کثیری از افراد تحصیل کرده به جهت نداشتن شمّ اقتصادی و عدم اطالع از قوانین اقتصادی، از جهت فکری فقیر هستند.

 

قوانین زندگی وکار و نحوه‌ی اجرای آن، در کشور های متعدد، بسته به فرهنگ آن کشورمتفاوت بوده و بعضاً موجبات پیشرفت و عقب افتادگی آن کشورها را فراهم می آورد. )مثالً در کشور کره جنوبی و کره شمالی که از یک قوم و یا یک زبان هستند ولی تفاوت آن ها از زمین تا آسمان است.(

 

 

نحوه آموزش و یادگیری قوانین زندگی، در کشورمان:

 

متأسفانه ما قوانین زندگی و کار را، از پدر و مادر و دوستان و تجربیاتی که خودمان شخصاً کسب کرده ایم دریافت می کنیم.

 

نرم افزارهای ذهن ما هزاران سال ییش برنامه ریزی شده ،،بدون آنکه بروز شده باشدومتاسفانه ما  همواره ما همان نرم افزار های قذیمی  را استفاده می کنیم و این سی دی جواب گوی مشکالت و مسائل جامعه امروزی نمی باشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *