چگونگی برخورد با مشکلات

اکثر پدران ثروتمند، دارای فرزندان ضعیف هستند، به دلیل اینکه آن ها هیچ گونه مشکل جدی در زندگی نداشته اند و با قاشق طلایی در دهان به دنیا آمده و هیچگاه به آن ها فرصتی داده نشده تا روی پای خود بایستند تا قوی شوند.

چگونگی برخورد با مشکلات

همه ما همانند تکه آهن گداخته ای هستیم که، بایستی در زیر فشار روزگار به قالب واقعی خود درآییم، این فشار روزگار چیزی جز مشکلات زندگی نیست.کسی که از مشکالت فرار می کند نقش حلبی را دارد که خیلی زود به زباله دانی خواهد افتاد.

چگونگی برخورد با مشکلات

نکاتی طلایی در این باب

  • بدانید زندگی یک مبارزه است و مشکلات چیزی است کاملا طبیعی.
  • زندگی هر انسان همانند جزیره هایی است که، مشکلات مانند آب آن را احاطه کرده، چیزی بدتر از مشکلات هم وجود دارد و آن هم سکون است، اگر بخواهید از مشکلات فرار کنید قدرتمند نمی شوید از بین هزاران درخت تنها یکی به بلندی کامل می رسد و بقیه دراثر مبارزه با طبیعت از بین می رود پس حس مسئولیت است که به انسان فرصت می دهد موفق و پیروزگردد.
  • اگر می خواهید بهتر زندگی کنید در جستجوی مشکلات بزرگ تر باشید هر اندازه انسان بزرگ تر باشد مشکلااتش بزرگ تر است، اگر مشکلات شما بزرگ است خدا را شکر کنید چون او می خواهد بزرگ ترشوید.

 

انسان ها معمولا ناراحتی های فکری شان در این سه مورد خلاصه می شود:

  1. برای مشکلات جدی ومهم
  2. برای مشکلات کوچک
  3. برای مشکلات آینده

چگونگی برخورد با مشکلات

انسان عاقل هیچ دلیل موجهی، برای نگرانی در مورد گزینه دوم  و سوم پیدا نمی نماید و برای گزینه اول انسان عاقل، ضمن اتکاء به خداوند، می بایست به بررسی راه حل های متعدد بپردازد.

  • در راه حل هایی که در آینده پدید می آید، تمرکز کند. به طور مثال:

بعضی از افراد از احتمال ابتال به سرطان و بیماری های دیگر نگران هستند، ولی تحقیقات نشان داده که سرطان ارثی و مسری نیست و در مرحله اولیه بیماری نیز می توان آن را درمان نمود، پس چرا بیهوده نگران باشیم.

 

ʼچه غصه های که به خاطر اتفاقات بدی که هرگز در زندگی پیش نیامده خوردمʻ

میکل آنژ

 

امروز افرادی را می بینیم که همیشه در حال شکایت از روزگار هستند و خود را اشخاص بدبخت می پندارند، اگر امروز زندگی آن افراد را بررسی کنیم، می بینیم ریشه این ناامیدی ها در مورد مسائل کوچک و ترس از آینده است که آن ها را اسیر نموده است.

 

ارائه طریق برای حل مشکلات

  1. وقتی با مشکلات جدید روبه رو شدید، بایستی در مورد آن مشکل دانش کافی و تازه ای به دست آورید، هر کتاب با هر قیمتی می تواند آن قدر مفید باشد، که صدها و هزاران برابر قیمتش ارزش داشته باشد.

 

  1. تکنیک های مختلف حل مشکلات و فکر کردن را یاد بگیرید، تا در هنگام بروز مشکلات خلاقیت داشته باشید و به راه حل های متعدد فکر کنید. مثل تکنیک 6 کلاه فکری، استخوان ماهی، شکوفه نیلوفر آبی.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *